Lead Generator Plugin

Clickbizz Internet Solutions heeft de oplossing voor offerte aanvragen!

WAT IS DE LEAD GENERATOR PLUGIN?

De lead generator plugin is een plugin waarmee bezoekers van een website offertes kunnen aanvragen bij een aantal bedrijven.

Wat deze plugin zo speciaal maakt is dat deze zo specifiek en uitgebreid is. Bedrijven die geïnteresseerd zijn kunnen zich via de website aanmelden. Uiteindelijk kunnen de aanvragers voor een offerte het formulier invullen op de website. De offerte aanvragen zullen dan verstuurd worden naar de bedrijven die zich hebben aangemeld.

Beheerder

Beheerders kunnen deze plugin op hun website integreren, waar bedrijven zich op kunnen aanmelden. De beheerders kunnen bij de instellingen specifieke informatie aanpassen.

Bedrijven

Bedrijven kunnen zich aanmelden om offerte aanvragen te ontvangen. Deze kunnen inloggen op de website waar ze specifieke gegevens kunnen aanpassen. Wanneer er offertes zijn aangevraagd krijgen bedrijven de aanvragen binnen via hun e-mail.

Aanvrager

De aanvrager kan op de website een offerte aanvragen waarnaar ze specifieke informatie kunnen aangeven.

Aanvragers

Aanvragers kunnen een offerte aanvragen door een formulier in te vullen. De gegevens die ingevuld moeten worden zijn als volgt:

  • De dienst(en) waarvoor een offerte aangevraagd wordt
  • Postcode
  • Bedrijfsnaam
  • Naam*
  • Geslacht*
  • Adres (* Instelbaar door de beheerder of het veld verplicht is)
  • Land (* Instelbaar door de beheerder of het veld verplicht is)
  • Telefoonnummer*
  • E-mailadres*
  • Website
  • Titel aanvraag*
  • Omschrijving aanvraag*
  • Afbeeldingen
  • Eventuele optionele vragen die door de beheerder van de website toegevoegd zijn

Wanneer de gegevens zijn verstuurd,  wordt de offerte-aanvraag verzonden naar bedrijven die daar voor in aanmerking komen. Deze bedrijven zullen als volgt contact met de aanvrager opnemen om de zaken te bespreken.

Bedrijven

Bedrijven die geïnteresseerd zijn kunnen zich aanmelden voor de offerte aanvragen door hun gegevens in te vullen. Na de registratie ontvangt de beheerder van de website een e-mail waar die als volgt de gebruiker kan goedkeuren. Na de goedkeuring ontvangt het bedrijf een e-mail met een wachtwoord. Met dit wachtwoord kan het bedrijf inloggen in het dashboard. In dit dashboard heeft het bedrijf de volgende mogelijkheden:

  • Overzicht bekijken van de aanvragen die aan hun account gekoppeld zijn
  • Maximum aantal aanvragen per maand, week en dag aanpassen
  • De diensten waarvoor zij offerte aanvragen willen ontvangen aanpassen
  • De regio’s waarvoor zij offerte aanvragen willen ontvangen aanpassen
  • Aanvragen reclameren
  • Overzicht van de facturen bekijken en facturen opslaan als PDF bestand

Bedrijven kunnen een overzicht bekijken van de alle offerte-aanvragen. De gegevens die worden weergegeven in dit overzicht zijn als volgt:

  • Bedrijfsnaam
  • Contactpersoon
  • Onderwerp aanvraag
  • Datum en tijd
  • Status

Bedrijven kunnen het maximum aantal aanvragen per maand, week en dag aanpassen. Wanneer het maximum aantal aanvragen voor die maand, week of dag is ontvangen, kunnen er geen aanvragen meer worden doorgestuurd.

Bedrijven kunnen meerdere diensten selecteren waarvan zij offerte aanvragen willen ontvangen. Ook kunnen ze het account tijdelijk pauzeren. Ze stellen een begin- en einddatum in van de pauze. Tijdens de pauze worden geen aanvragen doorgestuurd. Het is mogelijk om een door de beheerder van de website ingesteld aantal dagen te pauzeren.

Bedrijven kunnen meerdere regio’s selecteren waarvan zij offerte aanvragen willen ontvangen.

Bedrijven kunnen een overzicht van de facturen bekijken en facturen opslaan als PDF bestand. Facturen worden op het begin van de maand automatisch gegenereerd van de maand daarvoor. De volgende gegevens worden vermeld op de facturen:

  • Bedrijfsnaam, adres, logo, K.v.K. nummer en BTW nummer van de website
  • Bedrijfsnaam en adres van de klant
  • Factuurnummer en datum
  • Overzicht aanvragen van de periode
  • Kosten per aanvraag
  • Totaalbedrag excl. BTW
  • BTW bedrag
  • Totaal bedrag

Beheerders

De beheerder van de website kan in de website inloggen en instellingen aanpassen. De mogelijkheden die de beheerder van de website heeft zijn als volgt:

  • Prijs per aanvraag (eventueel kan de beheerder per bedrijf een tarief per aanvraag instellen)
  • Diensten aanpassen
  • Regio’s aanpassen
  • Overzicht aanvragen
  • Overzicht reclamatie aanvragen
  • Overzicht bedrijven
  • Detail pagina per bedrijf
  • Overzicht facturen
  • Optionele vragen

De beheerder stelt een standaard bedrag in die bedrijven betalen per aanvraag. De beheerder kan eventueel per bedrijf een ander tarief instellen in de back-end.

De beheerder kan diensten toevoegen of aanpassen in de back-end.

De regio’s worden door middel van de eerste 4 cijfers van een postcode. U kunt deze regio’s via de back-end gemakkelijk aanpassen.

De beheerder heeft toegang tot een overzicht van alle offerte aanvragen, in dit overzicht kunt u zien aan welke bedrijven de offerte is verzonden. Ook kunt u hier in zien wat de klant heeft ingevuld.

Wanneer een bedrijf in het overzicht van aanvragen op de knop ‘Reclameren’ drukt krijgt deze een formulier waar het bedrijf in kan vullen waarom ze de aanvraag willen reclameren. De beheerder krijgt een mail binnen en kan via de link in de mail de reclamatie goed of afkeuren.

De beheerder kan in de back-end een overzicht zien met een overzicht van alle bedrijven. Wanneer de beheerder op een bedrijfsnaam klikt kan de beheerder de detail pagina bekijken van het desbetreffende bedrijf.

Wanneer de beheerder op de detail pagina van een bedrijf, kan de beheerder hier details over het bedrijf bekijken, bewerken of verwijderen. Op deze pagina kunt u de volgende details bekijken, bewerken of verwijderen:

  • Bedrijfsnaam
  • Logo
  • Diensten
  • Prijs per aanvraag
  • Maximum aantal vragen per dag, week en maand
  • Eventuele pauze aanvragen
  • Aantal voltooide aanvragen
  • Status (is het bedrijf goedgekeurd, afgekeurd of nog in afwachting)
  • Aantal gratis aanvragen

Technische informatie

 

De plugin kan geïnstalleerd worden door de bestanden te uploaden via WordPress of FTP en de plugin te activeren.
De gegevens worden zoveel mogelijk in de WordPress tabellen opgeslagen. Wanneer nodig wordt een extra tabel toegevoegd voor bijvoorbeeld prijzen.